Glass och djungeltrummor

2010-10-15

E

Det var en konstig kväll, och en ännu konstigare natt. Vi gick och la oss runt halv tio (jag brukar komma i säng mellan 00-03 nu för tiden) och jag sov lite halvoroligt till ca 05:30 då min mage började låta som en jäkla djungeltrumma.

Kanske inte borde ätit kinamatsrester till brunch, kanske inte borde ätit bananasplit till middag... Däremot åt vi jättegod scrambled tofu (som äggröra minus ägg) med purjolök och tomat.

Hur som haver, jag gick upp strax innan 7 och har suttit och pluggat av och till. De senaste två timmarna har jag strugglat med bloggens utseende (visst blev det fint :D).


JORÅSÅATT
Jag tänkte tipsa om världens godaste veganglass. Och jag vet att ni älskar era jäkla B&J men de här förtjänar också en chans, plus att de är billigare!

Jag har några favoritsorter:

Oatly (tyvärr är inte dessa glutenfria)
Vaniljglassen och glasspinnen har jag inte testat men de är säkert smarriga.
Jordgubbsglassen är stört god, särskilt på våfflor.
Kolaglassen är heeeelt underbar och M's favorit.




Samt Tofuline (Ingmans)

Med smaken choklad... mmmmmmmmm..... To die for.



Kommentarer
Postat av: Beyond Eternity

Jag gillar inte B&J..eller i alla fall inte de 3 sorter jag testat hittills, de smakar extremt konstgjort...



Oatly's glass har jag aldrig vågat prova då jag för det mesta har blivit besviken då jag testat sånt som varit 'veganskt'...men kanske jag ska våga mig på chokladglassen?

2010-10-16 @ 13:38:48
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Anonym

så fint med ugglor!!!

vad är det du pluggar för någonting?

2010-10-17 @ 19:37:01
URL: http://hemmahoshargitai.blogg.se/
Postat av: Aimee

Tack =)

2010-10-20 @ 10:09:08
URL: http://taffurelli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0