Middag för vänner

2010-10-01

E

Imorgon kommer tre vänner hem till oss och vi ska laga mat till dem. Lite besvärligt så här i efterhand... en av dem är extremt glutenallergisk och hon gillar inte grönsaker. Hon gillar inte svamp. Hon älskar kött.. och frukt. Det är jättenoga med att hennes mat inte tillagas i samma panna som glutenmat. Utmaning! :D

Min idé är att servera svamptoast till förrätt, potatisgratäng med någon side dish till huvudrätt och fruktsallad till efterrätt. Alltså... mina vänner kommer ju knappast hit för mina kulinariska (o)färdigheter. Det ska mest bli jättekul att se dem igen (och inte bara när man är småfull på en fest) och faktiskt prata med dem. Umgås.... och dricka rödvin, heh.

För övrigt köpte jag lax till min rara glutenintoleranta kräsna vän :P hon föreslog att ta med sig mat hemifrån men jag vill jättegärna kunna göra nånting hon kommer gilla och inte..dö..av.
Förutom lax till henne funderar jag på att göra fyllda paprikor.

Nåväl, hur det går imorgon får jag skriva om senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0