Fjärde advent & adjö till dreadsen

2010-12-19

Igår morses skrev jag tenta i klinisk medicin och det kändes riktigt bra, jag svarade på alla frågor och var bombsäker (höhö) på alla utom på sin höjd två frågor. Skönt!
Årets sista tenta firades med god mat, gott vin och underbart sällskap hos älskade Sara. Välbehövt och alldeles härligt. Det kittlades dödsskönt i kistan hela vägen hem.

Mellan tentan och middagen var Magdas mor Maggan här en snabbis och skänkte oss lite julglädje i form av en vacker julgran som huggit ner själv :) Imorgon ska den kläs.





 

Min underbara flickvän väckte mig idag med den ljuva doften av nybakt kladdkaka. Hon har verkligen hjälpt mig genom allt jobbiga och tunga. Det här året har varit grymt svårt och påfrestande med många motgångar, jag vet inte vad jag hade gjort utan henne. Jag hoppas 2011 blir mycket, mycket bättre.

 




Nu blir det adventsmys, finalen i damhandboll och senare film. Och såklart de sista minuterna av Musikhjälpen!

 

 


Under tiden sker det jag funderat och pratat om under en lång tid. Mina dreads ska väck. Jag älskar (för det mesta) mina dreads och jag har haft dem sedan april 2009 (creds till Sara) men med det gångna året och allt jobbigt så har jag varit i enormt behov av en drastisk förändring. Det är klart att jag hade kunnat klippa/raka bort alltsammans... men jag är lite för sentimental och behöver ha kvar långt hår ett tag till utifall att jag skulle ångra mig och vill ha tillbaka dreadlocks.

 

 

Blurred, för att det är nasty...

 

Det blir stålull av mitt hår när dreadsen kammas ut. Lite balsam och hårinpackning gör dock susen.

 

 

Hejdå älskade dreads, vi ses i ett annat liv :(

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0