Läkning och Bright Eyes

2010-10-12

E

Ugglan läker för fullt, hoppas jag.. den ser inte infekterad ut alls men i förrigårnatt blev jag galet illamående, kräktes på natten och mådde svindåligt hela dagen igår. Kallfrossa och ont i kroppen. Huvaligen...
Det verkar som att flera av gästerna som deltog i barnkalaset fick en släng av matförgiftning. Sånt som händer, no biggie liksom, hoppas bara inte det drar ut på läkningen.


Oh, no... min mamma kommer fan sucka högt och lågt när hon ser mitt nyaste tillskott. Förhoppningsvis blir hon inte alltför.. arg /eliz, 22 snart 12.


Insmetad med Bepanthen (f.ö hade jag svårigheter att hitta salvan på Apoteket så jag frågade om hjälp varvid jag blev hänvisad till hyllan "Barn". Haha).





Idag har jag mått mycket, mycket bättre och studsade (nästan) upp ur sängen och gjorde frukost till M och mig själv. Så satt vi i köket och lyssnade på fantastiska Bright Eyes. Den senaste tiden har vi lyssnat oavbrutet på Harry Potter med Jim Dale som uppläsare (nu är vi på The Goblet of Fire :D) och musiken har glömts bort lite.


Conor Oberst, sångare i Bright Eyes


En av mina absoluta favoritlåtar med Bright Eyes heter

We are nowhere, and it's now

If you hate the taste of wine
Why do you drink it till you're blind?
And if you swear that there's no truth and who cares
How come you say it like you're right?
Why are you scared to dream of God
When it's salvation that you want?
You see stars that clear have been dead for years
But the idea just lives on...

In our wheels that roll around

As we move over the ground
And all day it seems we've been in between
A past and future town

We are nowhere and it's now

We are nowhere and it's now

And like a ten minute dream in the passenger's seat

While the world was flying by
I haven't been gone very long
But it feels like a lifetime

I've been sleeping so strange at night

Side effects they don't advertise
I've been sleeping so strange
With a head full of pesticide

I've got no plans and too much time

I feel too restless to unwind
I'm always lost in thought as I walk a block
To my favorite neon sign

Where the waitress looks concerned

But she never says a word
Just turns the jukebox on and we hum along
And I smile back at her

And my friend comes after work

When the features start to blur
She says these bars are filled with things that kill
By now you probably should have learned

Did you forget that yellow bird?

But how could you forget your yellow bird?
She took a small silver wreath and pinned it onto me
She said this one will bring you love
And I don't know if it's true
But I keep it for good luck

Kommentarer
Postat av: Dina

Haha, jag blir ju helt trasig inombords jag med. Fast det krävs inte mycket för min del!



Åh, klart att du hinner! Den har(världs)premiär den 19e november (ska man se den i 3D eller inte är frågan.. troligtvis båda alternativen..), men se den inte förrän du läst/lyssnat på böckerna! Man vill ju inte förstöra upplevelsen av att de läsa allra sista orden på allra sista sidan:)



PS. Urhäftig/söt liten uggla!

2010-10-12 @ 17:21:26
URL: http://funnylittlefrogs.blogg.se/
Postat av: anneli

åååh. brabrabra låt! :)

2010-10-15 @ 19:24:18
URL: http://aanneeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0