Gretas

2011-01-07

I onsdags var M och jag bortbjudna på bowling med mamma, sara, syster, systers pojkvän och hans lillebror. Det blev jättekul och jag var inte sämst, haha. Tack mamma, du är bäst :*

Efteråt satt vi hemma och kom på den briljanta idén att åka till Göteborg på Trettondagsafton på Gretas. So we did.

Jag har aldrig varit på Gretas förut, men det är inget jag skulle erkänna. Eh...

På grund av finansiella bekymmer beslöt vi oss för att vara där innan inträdesavgiften kickade in. Sagt och gjort var vi där strax innan tio och det var helt tomt. Det började trilla in ordentligt med folk framåt midnatt och jag dansade och pratade länge med en trevlig tjej. Magda hängde med några halvnygamla bekanta varav en frågade upprört "Får hon verkligen göra så där?!" och syftade på mig. Som tur är har Magda aldrig varit possessiv på det viset och svarade att "hon" får väl göra vad hon vill.

Är jag en dålig person för att jag ville prata med nya människor? Och kanske flörta lite? Det var skoj och ingen skada skedd.

Det blev några öl och det blev lite dimmigt. Det blev mycket dans och jag kom till insikten att alla borde ta efter dragqueens. De är som kvinnor fast mer och bättre. Helt hämningslösa, karismatiska, självsäkra, modiga, inyourface och bryr sig inte om vad andra ska tycka.

Efter många om och men var vi hemma halv sju på morgonen. Klockan 14 var jag på jobbet.





Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som en trevlig gretas-kväll! ja..herregud!greta, där har man ju varit en heeel del i sina dagar!

bra att du har en flickvän somm är cool. vi är inte heller direkt svartsjuka av oss.det är skönt att inte behöva tänka på sånt!

2011-01-07 @ 21:46:14
URL: http://hemmahoshargitai.blogg.se/
Postat av: Mona

låter som en riktigt bra kväll

2011-01-11 @ 17:15:03
URL: http://jagmona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0